Till en öde ö


Vad skulle DU ta med dig till en öde ö? Om du får välja en enda sak. Det är ganska svårt, eller hur? Jag tänker överlevnad, praktiskt och mångsidigt. Kanske en kniv? Ett långt rep? Klurigt!

Ofta lönar det sig att tänka "utanför boxen" så att säga. När ramarna försvinner så är oftast lösningen lika enkel som genial. Min 11-åriga dotter, Linda, gav ett lysande exempel på det häromkvällen. Här är hennes svar:

- "En båt, så kan jag segla hem igen."

Det är ofta vi går miste om de enkla lösningarna just för att vi sätter ramar för själva "problemet" som egentligen inte finns. När jag funderade på frågan var det liksom underförstått att jag skulle stanna på ön. Men den "ramen" satte jag ju själv upp. Hur ofta gör vi på liknande sätt när vi ska lösa problem i vardagen, på arbetet eller i relationer? Think outside the box!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0