Veckans vinnarintervju


Therese, som vann denna veckas stegräknartävling, svarar här på mina intervjufrågor:

1. Vilket landskap bor du i? Uppland - på landet utanför Stockholm.

2. Ålder? 42

3. Vad arbetar du med? IP IS support och det betyder att jag arbetar med support av IT applikationer inom en immaterialrättsavdelning. Jag ser till att mina kollegor har tillgång till de system och applikationer som är specifika för vår avdelning, att de får löpande utbildning vid behov och att allt fungerar som det ska.

4. Vilken stegräknare använder du (märke, modell) och var har du köpt den? Silva Pedometer Plus som jag fick i födelsedagspresent av min dotter, tror att hon köpte den på Teknikmagasinet. Hade en annan Silva förut som jag tappade i ett skidspår när jag ramlade....

5. Hur ser en normaldag för dig ut? Upp tidigt, vissa dagar har jag sällskap av mina barn till frukosten andra åker jag hemifrån 6 på morgonen och då är jag ganska ensam uppe... Jobb hela dagarna och sedan hem för att fixa "allt det där som ska skötas hemma".  MEN sedan i höstas så har jag blivit väldigt mycket bättre på att ge mig själv egen tid och då framför allt för träning - jag har Tjejklassikern 2009 som mål. Försöker träna 3-5 dagar i veckan, vissa veckor mer och andra blir det mindre. Simmar tidigt på söndagsmorgnar då ena dottern har simträning därefter veckohandling och så hem till lunch förberedd av maken! och så blir det löpning och stavgång och nu har jag försökt få in åtminstone lite skidåkning. Styrketräning och spinning är något som jag också försöker göra någon gång/veckan och varje dag(!) gör jag dips - hemska men bra!

6. Kan du lämna något tips åt de andra deltagarna? Sätt upp ett mål, det ska vara något som är rimligt men du ska behöva jobba för att nå det. För mig skulle det inte vara rimligt att göra en Klassiker men en Tjejklassiker känns som att det borde jag kunna greja och då har jag något att sträva efter.

7. Ägnar du dig åt någon annan form av träning också? Förutom lite styrketräning ett par gånger i veckan och löpning, simning, skidåkning, cykling (spinning vintertid) och stavgång som blivit det jag nu ägnar mig åt av förklarliga skäl så gillar jag ridning men det blir inte lika ofta längre.  Har däremot upptäckt att jag faktiskt tycker det är kul att springa vilket jag väl aldrig trodde när jag började Löpskolan strax efter dig i höstas!

8. Något annat du vill berätta? Att det är så himla skönt att få "bara vara" och gå ut och köra stavgång, springa eller cykla efter en arbetsdag oavsett vilket väder som helst (nästan...) och att jag vill röra på mig numera. Att det verkligen är kul att ha ett mål att jobba mot samt att jag är livrädd inför lördag då Tjejvasan går av stapeln....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0