Rolig aktivitet :)

Att rida är jätteroligt och passar både stora som små, män som kvinnor. En tur på islandshäst är något utöver det vanliga.
 
Jag red som barn och hade t.o.m. egen häst i några år. Som vuxen har jag vid enstaka tillfällen gjort just dagsturer på islandshäst. Det är helt underbart! Vi har haft picnic med oss och ridit runt i princip en hel dag. Före och efter ritten har vi pysslat om hästarna (ryktat, kratsat hovar, sadlat, sadlat av osv).

Om du aldrig har provat kan jag varmt rekommendera att du bokar in dig på en dagstur. I Sverige finns ca 150 företag med turridning på islandshästar - se Turkartan.se

Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag själv älskar hästar men ahr aldrig varit en rid tjej, mest bara umgåts med djuren eftersom jag älskar djur.Men för många år sen drog en kompis till mig med mig på tur ridning, men ej på Islands hästar utan Baskir hästar.Det kan jag tipsa om.Det är en allergi vänlig ras & sägs att "alla" kan rida dessa hästar, å det gick :).

2008-09-25 @ 11:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0