Slipp sötsuget!

SötsugenDen största anledningen till att man blir sugen på något sött är att man helt enkelt äter fel. Antingen har man stoppat i sig snabba kolhydrater som orsakat en snabb blodsockerhöjning och när blodsockret sedan dalar blir man sötsugen. Eller så saknar kroppen något viktigt näringsämne. Nu kan ju inte kroppen säga:  -"Jag vill ha vitamin B6" (exempelvis) utan man känner bara ett sug som man ofta feltolkar som sötsug. Så ger man sin kropp en sockerchock istället för det som den kanske egentligen behöver. Tokigt, eller hur?

Mitt råd är alltså att först och främst äta sunt och nyttigt. Dessutom rekommenderar jag till alla ett multivitaminkomplex för att försäkra sig om att kroppen får de mikronäringsämnen den behöver. Eftersom det är i tarmen som näringsämnena tas upp av kroppen är det viktigt att hålla tarmen fri från slaggprodukter. Det gör du genom att äta tillräckligt med fiber och dricka tillräckligt med vatten. Vill du hjälpa din kropp lite extra på traven finns en sinnrik produkt som förbättrar näringsupptaget. Nutrition Active underlättar kroppens upptagning av essentiella näringsämen.

Vill du ha personlig rådgivning är det bara att höra av sig! All rådgivning är kostnadsfri och jag sätter gärna ihop ett individuellt åtgärdsförslag åt dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0