IR-bastu

I en infraröd bastu är det inte lika varmt som i en vanlig bastu. Idealtemperaturen ligger mellan 40 - 60 grader men trots det svettas man ymnigt. Värmen går nämligen djupare in i kroppens vävnader. Den djupgående värmeeffekten (upp till 4-5 cm) hjälper vävnaderna att bli av med olika giftiga slaggprodukter såsom toxiner, alkohol, nikotin, kolesterol och tungmetaller: bly, nickel, kvicksilver och kadmium. Dessutom förbränner man ca 600 kcal på 30 minuter vilket är mer än om man joggar!

Infraröd bastu används på många håll i världen som en del i måbra-program på gym och SPA-anläggningar samt av fysioterapeuter, kroppsbyggare och professionella idrottsmän. Några av fördelarna är: 
  • Utmärkt anti-stress terapi
  • Neutraliserar elektromagnetiska fält
  • Stärker immunsystemet
  • Förbättrar cirkulationen
  • Vitaliserar nervsystemet
  • Utmärkt mot celluliter, förbättrar muskeltonus
  • Lindrar kronisk trötthet och muskelvärk
  • Förbättrar hudens kvalité
  • Hjälp vid viktminskning

Jag har testat och kan varmt :) rekommendera infraröda bastubad. I början kändes det lite konstigt att sitta där eftersom det inte var särskilt varmt men efter ett tag märkte jag hur varm jag ändå blev. Jätteskönt!


Kommentarer
Postat av: anna

Låter ju bra, Var hittar man en sån?

2008-10-03 @ 10:35:10
URL: http://ffs.se
Postat av: Angelica

ja, man kan ju inte göra annat än älska göteborg ;)



ps. själv har jag ett mål på -15kg till jul. just nu är det "bara" 12,5kg kvar...

2008-10-03 @ 10:38:41
URL: http://anke.blogg.se/
Postat av: sanna

ja men i detta fallet gilla jag dem ;)

2008-10-03 @ 10:42:28
URL: http://sannaknows.blogg.se/
Postat av: Peter

Hej

jag köpte en infrabastu via luxway.se i göteborg.

Tror att de har nog de bästa modellerna i landet.

dom har en utställning där man kan se innan man köper:-) bra va

mvh / peter

2008-12-10 @ 23:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0