Att lyssna på sin kropp

Jag gick upp tidigt och har jobbat hela dagen. Sen har jag varit och handlat och utfört diverse hushållsarbete. Nu sitter jag här med en kopp örtdryck och känner mig som en urvriden disktrasa.

Min kropp gör ont och jag är helt slut till både kropp och själ. Vet egentligen inte varför. Kanske någon virus på gång. Hur som helst tänker jag göra det som jag alltid råder andra att göra - nämligen lyssna på min kropp. En stilla promenad med hunden kommer det att bli, men löpträningen flyttar jag till imorgon. Istället ska jag göra några avslappningsövningar och ta hand om mig själv lite extra.

Läs gärna detta inlägg (i bloggen Vardagsljus) som också handlar om att lyssna på sin kropp!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!

Vad lustigt!!! Jag är inne på samma spår på min blogg idag, fast min vinkling är mer psykologisk än fysiologisk (beteendevetare som jag är ;-)). Men som vi vet så hänger de bitarna väldigt intimt ihop. Jag tror definitivt att vi alla måste bli mycket bättre på att lyssna på och respektera oss själva - hur ska vi annars kunna göra det gentemot våra medmännsikor.



En vilsam kväll och natt ösnkar jag dej-

2008-11-03 @ 21:17:31
URL: http://ulrikagabriel.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0