Ronja

Jag har druckit min frukostshake och min örtdryck. Jag håller mig på banan! Tänkte jag skulle vara en "kalaspingla" när jag fyller 40 : )

Om någon undrar så har jag satt mig själv på ett viktminskningsprogram från www.wellnesscenteronline.biz

Men just nu tänkte jag berätta lite mer om Ronja eftersom någon undrat hur en liten tik kan kissa på ett staket. (Se tidigare inlägg om "bot mot deppighet").

image9

Ronja är en dvärgschnauzer, eller minischnauzer som jag tycker låter bättre. Hon har färgerna svart/silver. Hon är min trogna följeslagare i princip överallt. Pigg, glad, nyfiken och med en hungrande aptit på allt som går att äta (o även sånt som inte går att äta). Hon gillar att skutta, simma, springa, hoppa, "jaga", leka, kela och ändå är hon den lugnaste hund man kan tänka sig. Ronja skäller inte, bjäbbar inte, kan dock låta som ett stort monster när hon leker, hon tycker om att bli kliad på magen, är 2,5 år, lydig, busig och JA, hon lyfter på benet när hon kissar. Därför kan hon alltså kissa på staket och snabb är hon både när hon uträttar behov och när hon springer. Behöver jag säga att hon är min ögonsten?

Kommentarer
Postat av: Natalie

Avancerat att lyfta på benet då hon inte har en snopp :P

2008-06-03 @ 09:18:28
URL: http://ntm89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0