Dagens cykeltur

Idag har då jag och Nicklas (sonen) cyklat till mitt jobb trots att jag är ledig :/ Jag har tänkt att jag ska cykla till och från jobbet och då måste jag ju veta hur lång tid det tar. Det tog lite mer än 30 minuter att cykla dit. Vi pausade cirka 10 minuter och drack var sin flaska mineralvatten. Sen var det lika lång väg hem. Det känns i låren. Fastän jag promenerar mycket annars är det helt andra muskler som används när man cyklar.
  
All aktivitet ska ju räknas in och hur många steg motsvarar då olika aktiviteter?

Simma 30 min = 3000 steg
Cykla 30 min = 3900 steg
Golf 30 min = 2300 steg
Inlines 30 min = 3600 steg
Aerobicspass = 8500 steg

Så med cykelns hjälp blir det nog inga problem att få ihop veckans steg i fortsättningen :)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej.

Gi kost innehåller väldigt lite eller nästan inga kolhydrater men där emot proteiner och mycket grönsaker. Vill man äta kolhydrater så välj långsamma kolhydrater som tar längre tid för kroppen att bryta ner. På så sätt håller sig blodsockret på en jämn nivå längre. Jag vill tipsa dig om en jätte bra blogg om du vill veta mer :)

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098

Kämpa på och lycka till!

Trevlig kväll Kram/ Jeanette

2008-06-30 @ 22:20:44
URL: http://enresaitiden.blogg.se/
Postat av: Paulize

Kul att se att andra gör något för att gå ned i vikt!

jag själv har blivit för lat men vill verkligen sätta igång!

Fortsätt med det du gör! :)

Mvh Paula

2008-07-01 @ 10:26:45
URL: http://paulize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0