Hörby Marknad

Idag och imorgon är det för 260:e året i följd Hörby Marknad som lockar 80000 besökare, 500 knallar och ett tivoli. (I Hörby tätort bor annars 9000 invånare). Jag ska jobba 15-21 idag och 8-16.30 imorgon så jag missar tyvärr denna trevliga tillställning. Barnen kommer förmodligen att göra av med en del pengar ;) Det är något speciellt med Hörby Marknad, den hålls mitt inne i byn istället för på någon åker som så många andra marknader och i mitt tycke är det den trevligaste skånska marknaden (jag vet att jag är part i målet). En kort promenad med vovven nu på förmiddagen var allt jag fick nöja mig med i år - marknaden är redan i full gång!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vi kommer upp i kväll, tar lite paus från renoverandet, men synd att du ska jobba. Men vi ses ju på fredag! Kram

2008-07-02 @ 12:14:37
URL: http://tinawinde.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack själv =) Allt bra idag då? =)

2008-07-02 @ 12:25:13
URL: http://ellee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0