Försäljningsteknik

Egentligen hatar jag telefonförsäljare och jag brukar därför vara väldigt korthuggen när dom ringer. Igår ringde en kille som ville sälja Boxer (nå´n sån där TV-grej). Jag sa direkt att jag inte ville ha nå´n Boxer eftersom jag inte ser på TV.

Men gubben då? frågade han från andra sidan tråden. Jag trodde han menade den där fyrkantiga snubben som dom visar i sin reklam och svarade att gubbar har jag fått nog av! Då är du singel? frågade han vidare. -Ja, sa jag och det var då jag förstod att han hade undrat om inte min gubbe ser på TV. I samma stund får jag erbjudandet att om jag handlar av honom direkt så får jag honom på köpet - försäljaren alltså! Jag kunde inte låta bli att skratta!

Telefonförsäljare brukar som sagt få mig på ett fasansfullt humör men här fick jag ett erbjudande jag kunde tacka nej till skrattande. Härligt! Idag sitter jag här och undrar ifall det finns någon som skulle falla för hans försäljningsteknik?!

Kommentarer
Postat av: Åsa

:-D Men han var kanske fin!!! Du kanske gjorde bort dig som inte tog honom på köpet... ;-)

2008-07-08 @ 18:57:12
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0