En av två

Titta så duktig jag är! (räknaren högst upp uppdateras varje kväll) Inga problem att nå veckans aktivitetsmål på 70000 steg. Det är ju bara 3867 steg kvar. Jag har tyvärr inte varit riktigt lika duktig när det gäller vad jag stoppar i munnen. Det finns ju så många onyttigheter som smakar så gott ;)

Min målsättning består ju av två delar: Dels att röra på mig (minst 70000 steg per vecka) och dels att äta nyttigt och kalorisnålt. Den första delen är uppenbart inget problem. Jag rör på mig enligt målsättningen. Jag äter också nyttigt, dricker min shake varje dag och tar mina vitaminer (som du kan hitta på WellnessCenterOnline) och äter magert kött med mycket grönsaker. Men jag gillar sötsaker och dom innehåller ju oftast väldans många kalorier. Rött vin eller någon annan god dryck slinker ju också ner ibland och därför händer det inte mycket på vågen. Om det nu är så svårt att låta bli sötsakerna kanske jag ska öka på aktiviteten ännu mer? Hinner jag det? Det här får jag nog fundera igenom ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Elin

ha en bra dag !=)

2008-07-13 @ 13:12:26
URL: http://eliiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0