Bitterhet

Det finns många saker man kan vara rädd för. Smärta, sorg, olyckor, sjukdomar, katastrofer, ekonomiska förluster, farliga djur, vissa människor, höga höjder, trånga utrymmen osv osv. Själv är jag fobiskt rädd för spindlar som är större än 2 mm. Helt obegripligt men så är det i alla fall. Jag gillar inte heller höga höjder men det är ju farligt på riktigt.

Det som skrämmer mig allra mest i hela världen är dock bitterhet, risken att själv bli bitter och bittra människor över lag. Jag kan handskas (mer eller mindre bra) med människor som är elaka, glada, förbannade, positiva, negativa, psyksjuka, friska, sjuka, snälla, gamla, unga, döende, dumma, visa, impulsiva, tröga, intelligenta, snygga, fula, rika, fattiga, färgade, vita, tjocka, smala, ja i princip vilka människor som helst. Utom de som är bittra!

Bitterhet är en känsla som förtär, som äter upp en människa inifrån. Jag vet inte riktigt var den kommer ifrån eller varför vissa drabbas. Det enda jag vet är att bittra människor är omöjliga att ha att göra med. Dom mår skit och inget är någonsin bra. Jag vill aldrig bli bitter! Riktigt bittra människor äts upp inifrån och inte nog med det. Bitterheten nafsar även på deras omgivning, tar sig en tugga här och där. Det är riktigt skrämmande!

Vad är förresten motsatsen till bitter egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0