Tankar på Lillejulafton

Jag har jobbat på förmiddagen och när jag körde från Kristianstad insåg jag att stan är proppfull av stressade människor som frenetiskt letar efter dom sista julklapparna. Irritationen hänger som tunga moln runt folk och fleras ögon lyser av ren panik. Det känns skönt att bara köra därifrån, att veta att det finns inget som jag måste göra just idag. Det som inte hunnits med fram till nu får helt enkelt vänta tills nästa jul.

Jag kör hem och ska nu ta min lilla vovve på en riktig långpromenad i skogen. Troligtvis blir vi ensamma där för dom flesta verkar ju välja bort sin hälsa (både fysiskt och mentalt) till förmån för "stress-djävulen". I mitt hem har vi till och med hunnit fira jul redan så jag borde ju haft ännu mer bråttom än många andra, men med lite planering, väl valda prioriteringar och en inställning som vägrar stress kan man fira jul ändå. Vi har pynt, julgran, julklappar, julmat och tomte. Jag har jobbat varje dag utom lördag, söndag. Vi har dessutom hunnit umgås och trivas och jag kommer att fortsätta trivas hela julhelgen.

Jag önskar att alla människor fick julefrid. Framförallt önskar jag att alla ni som stressar in i det sista får åtminstone några dagars lugn och ro. Ta en stund och fundera på hur du VILL att din jul ska vara. Skriv ner det du tycker är viktigast och lova dig själv att nästa jul ska du göra bara det!

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja prova att jobba med dessa sönderstressade sista-minuten-kunder. Snacka om att ens tålamod testas. ;0)

2008-12-23 @ 13:54:51
URL: http://beleza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0