Tråkigaste sysslan?

Nu är mina fönster tvättade! Visserligen bara på bottenvåningen och bara på utsidan men ändå! Det är ju det tråkigaste som finns och nu är det gjort. Faktiskt första gången sen jag flyttade hit (för två år sen). Så tråkigt tycker jag att det är. Fast skönt efteråt.

Näst efter fönstertvätt (jag skriver tvätt för jag putsar ALDRIG) på tråkighetsskalan kommer strykning. Jag köper helst strykfria kläder och stryker i övrigt gör jag bara när jag måste för att just dom kläderna inte är strykfria, vilket inte blir så ofta då ;)

Vilken syssla är den tråkigaste du vet?

Kommentarer
Postat av: Gittan Dany

Håller fullständigt med dig. Putsa fönster är inte lönt för det blir aldrig bra och strykning är bara ett ont och onödigt tidsfördriv. Kanske sitter det i generna - den här aversionen mot puts och stryk.

Läste dina inlägg ang. datorstrul eller vad vi nu ska kalla det. Känner igen känslan - Maktlöshet mot döda ting som ändå verkar ha ett eget liv - Själv håller jag på att bli hysteriskt tokig varje gång jag drabbas av datorstrusjävulen. Ibland händer det ganska ofta och det är inte lätt av vara sammanboende med mig då. Som tur är blir jag nästan normal, ganska snabbt efter sådana anfall. Ett gott råd:

Be till "fader Dator" och hav tålamod.

kram

2008-08-25 @ 14:49:51
Postat av: krhnke

måste göras!

2008-08-26 @ 00:15:26
URL: http://metrobloggen.se/krhnke
Postat av: anna

Jag håller med, nu lejer jag lyckligtvis bort fönsterputsen antingen till " Rent och Fint" eller till min kära sambo. jag gör det iaf inte! Annars är det mangla som är det värsta jag vet, fast jag vill ha manglade lakan det är så skönt!

2008-08-26 @ 07:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0