Min metod

På förfrågan om min metod kommer här nu en allmän produktbeskrivning och sedan lite mer ingående vad jag själv använder:

Jag använder Herbalifes näringsprodukter från WellnessCenterOnline. Det finns produkter för
Viktkontroll, Välmående, Idrott & Motion, Sunt åldrande, Hjärta och kärl med mera

En coach hjälper dig att skräddarsy ett näringsprogram som passar ihop med dina önskemål, behov och förväntningar. Uppföljning och support ingår. Som exempel kan sägas att när man vill gå ner i vikt dricker man 2 proteindrinkar per dag, äter en vanlig, färgglad måltid och två sunda mellanmål. Enkelt, snabbt och säkert!  Beställ gärna en kostnadsfri produktinformation på www.braform.nu/?ak=reze

Jag själv dricker 1 till 2 proteindrinkar per dag. Dessutom tar jag multivitaminkomplex och fiber/ört-tabletter varje dag. Jag dricker örtdryck dagligen och Aloe-dryck vid behov. Som mellanmål använder jag de läckra proteinbarsen. När jag började mitt viktminskningsprogram gick jag ner 12 kg på 3 månader. Idag använder jag produkterna för att må bäst och orka mest!

Även i badrummet
finns Herbalife-produkter. Mina favoriter är schampo, balsam, duschtvål och hårspray med Aloe Vera. Till ansiktet använder jag dagligen rengöringskräm och ansiktsvatten ur NouriFusion-serien. Fuktkräm varierar jag även med Skin Activator-serien. Dessutom använder jag skrubbkräm, Aloe Gel och ögongelé, ja jag använder helt enkelt de flesta produkterna för yttre näring.

Som svar på en tidigare kommentar vill jag också passa på att säga att självklart blir man mer mätt på 70 g fett än exempelvis 70 g grönsaker. Det fina i kråksången är ju att jag kan äta normalstora portioner om jag väljer mycket grönsaker. Med magert protein i riklig mängd håller jag mig också mätt och kroppen mår bra!

Kommentarer
Postat av: Qvinna DeLuxe

Faktum är att storleken inte har någon betydelse ;0)

Det viktiga är inte att äta normalstora, små eller supersize portioner - man ska äta tills man är mätt och man ska helst hålla sig mätt så länge som möjligt för att undvika blodsocker toppar/dalar.

DET är det fina med att äta fett istället - det är mycket energitätare.

Tja vad som funkar funkar antar jag! Du lyckas ju finfint med din metod!!

Jag verkar äntligen hittat EN som funkar på mig!!



/Q

2008-08-07 @ 21:39:37
URL: http://qvinnadeluxe.blogspot.com
Postat av: Tezzan

Ja, det är viktigt med mättnad och att undvika blodsockersvängningar!

Det viktiga är att var och en är nöjd. Vilken metod man använder för att gå ner i vikt eller för att bibehålla sin hälsa beror ju i mångt och mycket på vad man själv tror på, eller hur?

För mig har storleken betydelse :0

2008-08-08 @ 16:35:22
URL: http://herbatezzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0