Matförgiftad

Åkte till jobbet i morse, inget ont anandes. Vi brukar äta gemensam frukost och det gjorde vi även idag. Det var bara det att jag fick i mig något (ett ägg) som förmodligen stått ute för länge och blivit dåligt. Det är ju rötmånad. Jag kände att det smakade apa och spottade ut det och sköljde munnen noga. Ändå fick jag 35 minuter senare smärtor i magen och kräktes flera gånger. Det var bara att köra hem.

Nu är jag hemma och springer in och ut på toaletten. Ont i magen och kräks i ett kör. Jävla kock som serverar dålig mat! Arbetsgivaren borde ge mig någon form av ersättning.

Kommentarer
Postat av: Tezzan

Jag är inte den förste som blir sjuk av maten på jobbet...Både boende och personal har blivit sjuka...

2008-08-11 @ 12:33:51
URL: http://herbatezzan.blogg.se/
Postat av: anna

Din stackare! låter ju nästan inte klokt, kan man verkligen bli sjuk av så lite - det är ju förskräckligt!! Håller med om att det är för dåligt av kökspersonalen!Krya på dig

2008-08-11 @ 13:31:50
Postat av: Tezzan

Faktum är att jag redan mår bättre. Det hade nog varit betydligt värre om jag faktiskt svalt det där ägget. Men magen sa ifrån rejält ändå!

2008-08-11 @ 13:38:48
URL: http://herbatezzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0