Lördagsstart

En promenad i regnet med Ronja blev starten för denna lördag. Regn i sig kan vara rätt mysigt. Med gott samvete kan man stanna länge i sängen, dricka varm choklad efter promenaden och klä sig i tjocka, bylsiga kläder för att inte frysa. Det blir nog ingen fönstertvätt idag, inte ;) Tända stearinljus, se på film, göra allt sånt som man annars inte ger sig tid till. Bara det inte blir för ofta! Och bara det inte blåser, för det hatar jag.

Men man kan ju inte ligga i sängen hela dagen, så en ny plan börjar så smått ta form i min skalle. In i duschen (regnet nådde lixom inte in till huden när jag var ute och tvålen glömde jag inne), sen ska jag handla - både mat och shoppa present till lillasyster och blivande svågern. Sen kan man ju alltid krypa ner under täcket igen efter nästa promenad ;)

Kommentarer
Postat av: Gittan Dany

kan vara skönt med regnpromenader bara man har bra kläder. Så där en tre, fyra regnställ kan ju behövas så de hinner torka mellan varven.

Jag har tyckt till om glasögon i ditt förra inlägg.

Kram

2008-08-23 @ 19:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0