Box 21

Så har jag då läst färdigt även Box 21 av författarparet Roslund & Hellström. En bra bok. En hemsk historia. För hemsk för att ta till sig. Trafficking - en värld man inte känner till och inte heller vill känna till. Omfattande problematik, massor med inblandade. Komplicerat och fruktansvärt. Svårsmält. Men oerhört välskriven och gripande.

Personligen ångrar jag nästan att jag läste den. Att veta men inte kunna påverka, inte kunna hjälpa dom som är utsatta lämnar mig med en tomhetskänsla inför den verklighet jag fått ta del av som inte BORDE finnas. Författarparets tre andra böcker, som jag redan läst (Odjuret, Edward Finningans upprättelse samt Flickan under gatan) är också hemska, verklighetspenetrerande skildringar som lämnar en känslostorm bakom sig men skillnaden är att dom historierna på något vis är begränsade och får ett avslut medan Box 21 lämnar läsaren mitt i ett fritt fall. Maktlös!

Läs bokrecensioner på www.knuff.se/boecker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0