Små segrar

När man ska komma igång med en ny motionsform får man glädja sig åt varje liten seger. Det är viktigt att inte gå ut för hårt, då riskerar man bara skador. Träning ska vara roligt och det är det när man märker framsteg :)

Jag har ju själv varit en promenerande människa de senaste åren och har faktiskt inte sprungit på ca 10 år. Tills för en vecka sedan - då påbörjade jag ett löpskolningsprogram. Sakta bygger jag upp muskelstyrka, kondition och inte minst ska skelett och leder hänga med. Idag har jag under träningspasset sprungit mer än jag gått. En liten seger som jag gläds åt. Målet är att genomföra en tjejklassiker men varje liten seger på vägen är lika viktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0