Löpskolning

Då är det väl bara att sätta igång då! En tjejklassiker kräver förberedelse. Jag har inte sprungit på säkert 10 år så jag har letat fram ett 14-veckorsprogram på marathon.se som ska leda till att jag orkar jogga 5 km. Det är mitt första delmål. Jag kör igång på måndag. Det blir fyra (4) träningspass varannan vecka: må, on, fr, sö, och tre (3) träningspass varannan vecka (ej söndag).

Inledningsvis är varje pass 30 minuter långt. Första 15 minuterna ska man gå raskt, sen ska man alternera gång och löp sista 15 minuterna. Sen övergår det mer och mer till löp och passen blir längre när man kommit en bit in i programmet. Jag kommer att följa det slaviskt! Det är enda chansen för mig.

Idag blir det en rask promenad i skogen med min lilla vovve.

Min träningsdagbok kan du se genom att klicka på denna länk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0