Skogsäventyr

Gjorde mitt löpskolningspass på ny plats idag, hade tänkt promenera samma väg tillbaka när passet var över. Men när det blev dags tyckte jag att det verkade "tråkigt" så jag testade en annan väg.

Det började så fint med en traktorväg som övergick i ren urskog utan ens en upptrampad djurstig men med stock, sten, sly, vattendrag och taggsnår. Väldigt spännande Smiley Jag är glad att jag hade ullstrumpor på (som håller värmen även när dom är våta).

När jag väl tog mig ut ur eländet hade jag motorvägen mellan mig och byn där jag bor. Den vågade jag inte korsa så det var bara att ta sig fram längs med (i svårforcerad terräng) tills jag kom till nästa avfart som jag kunde ta mig upp på. Det var inte långt, kanske 500 meter, men det KÄNDES långt - trött var jag redan och ni anar inte vad tät vegetationen kan vara och hur mycket skräp som finns liggande bredvid en motorväg. Där tänker jag INTE ta mig fram fler gånger.

Men nu sitter jag här och pulsen har återgått till det normala - kroppen har fått sig en rejäl genomkörare och det får man väl vara nöjd med Smiley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0