Snedsteg

Alla har väl snubblat och vet hur det känns? Att ta ett felsteg och tappa balansen, att snava över en sten och trilla framstupa eller halka på isen en kall vinterdag och trilla pladask! Hur man snabbt tar sig på fötter och kollar ifall någon sett fadäsen INNAN man känner efter om man har skadat sig. Ingen behöver heller få veta något såvida man inte faktiskt skadat sig, eller hur? De få sekunder som själva fallet varar är man nästan maktlös, inte många tankar hinner fara genom skallen och inte är det något man kan göra åt situationen förrän efteråt.

Precis så är det också när man står på ett viktminskningsprogram och gör ett snedsteg. Det är bara det att det märks efteråt även om ingen sett det för kläderna sitter lika hårt och vågen står envist stilla. Idag råkade jag ut för mitt första snedsteg - ja, jag är bara människa jag med ; )

Det finns bara en sak att göra: Erkänna sitt misstag och ta sig tillbaka på den smala vägen illa kvickt. Att inte låta ett tillfälligt snedsteg förstöra hela viktminskningsprogrammet. Det är inte kört bara för att man faller för en frestelse. Jag tänker genast resa mig upp och fortsätta min resa - jag föreslår att du gör detsamma när du råkar trilla dit.

För att reparera lite av skadan kan man ju såklart vara lite extra fysiskt aktiv och bränna lite extra kalorier:

Det finns ett trevligt litet hopprep som räknar både antal hopp och förbrända kalorier HÄR

Kommentarer
Postat av: anna

Jag tror det är nyttigt med snedsteg ibland. Man får inte vara för hård mot sig själv för då håller det inte längden:-)

2008-06-11 @ 14:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0