Skolavslutning

Idag gick min näst äldsta dotter ut 2:a ring på Byggnadsprogrammet. Hon vill bli murare och plattsättare; kom hem med G och VG i betyg. Dessutom hade hon tilldelats en Premium av Byggnadsindustrins Regionala Yrkeskommitté, Skåne för visad yrkesskicklighet, ordningssinne (dom har definitivt inte sett hennes rum), gott kamratskap samt visat intresse för utbildningen.

Jag är glad för hennes skull och väldigt stolt. I sommar ska hon arbeta där hon gjort sin praktik under året och trots att jag inte var med på hennes avslutning när hon fick ta emot denna fina utmärkelse blir jag rörd och börjar nästan gråta när jag tänker på det. Varenda skolavslutning mina barn varit med om har jag gråtit - snacka om sentimental morsa! Ja, ja, det finns värre saker man kan gråta för, eller hur? Glädjetårar kan man ju leva med.

Varje år när det är skolavslutning bjuder jag mina barn på marängsviss. Så också detta året. Jag skall inte äta någon marängsviss själv dock. Det har jag bestämt. Varken idag eller imorgon när övriga kids har skolavslutning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0