Imponerad

Intet ont anande inhandlades en styck enhjuling i present åt min 14-årige son för 2 veckor sedan. Då förstod jag inte hur mycket man faktiskt kan göra med en enhjuling, inte heller att jag skulle vara tvungen att lära mig ett helt nytt språk.

Jag var helt säker på att sonen skulle lära sig att cykla på denna tingest och så var också fallet. Det tog 2 dagar! Sedan dess har han ägnat sin tid åt att träna in olika trick. Nu hoppar han till exempel uppför trappor som ingenting (på sin enhjuling!) Det handlar om twist, spin, grab, crank och jag vet inte allt. Det är en hel subkultur som jag inte visste fanns.

Jag är imponerad både av hur fort han lär sig dessa trick och hur fort han lär sig det nya språket . Vi har givetvis förevigat det hela på film med hjälp av våra mobiltelefoner och jag hade tänkt lägga ut filmerna här. Tyvärr räcker mina tekniska kunskaper gällande filformat, formatering, uppladdning av filer osv i dagsläget inte till för detta. Jag tar tacksamt emot tips så att ni alla ska kunna se min son in action.

Imponerad är jag också över hur en hel dag kan gå så fort att man knappt hinner uppleva den. Vissa dagar bara försvinner! Tvättat har jag gjort, städningen har jag inte ens börjat med än...

Kommentarer
Postat av: Lina

visst får du låna mina recept! :o)

2008-06-18 @ 19:39:17
URL: http://metrobloggen.se/food
Postat av: Tina

Wow, vad roligt! Hälsa honom att om han lär sig jonglera och kanske spruta lite eld eller så när han scyklar så kan han vara underhållning på vårt bröllop ;) Kram!!!

2008-06-19 @ 14:17:41
URL: http://tinawinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0