Hemlagad "herba-glass"

Det bästa jag vet i glassväg är mjukglass men det kan jag ju inte stoppa i mig. Nu gäller det ju att få resultat på vågen. Imorgon är det dags att väga mig igen.

Denna ljuvliga söndageftermiddag gjorde jag därför min egen "mjukglass" genom att ta 2,5 dl mellanmjölk, 2 msk proteindrinkpulver med vaniljsmak och 2,5 dl frusna bär. (Jag tog hallon men man kan ju lika gärna ta jordgubbar, blåbär eller vad som helst). Alltihop kördes i mixern, som förresten aldrig lämnar diskbänken, hälldes upp i tallrik och avnjöts med sked. Eftersom jag gillar sötsaker hade jag också Suketter Strö i min "glass" men det är ju valfritt. Detta kan jag varmt rekommendera till alla som vill njuta av en  glass utan extra kalorier. Dessutom full med vitaminer och mineraler som kroppen behöver. Bättre kan det inte bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0