Helt sjukt...

Idag på morgonen gjorde jag något som gör mig lika förbannad varje gång. Därför händer det inte så ofta men ibland är man ju tvungen.

Jag ringde till en sjukvårdsinrättning för att beställa tid hos en ögonläkare. Ögonen värker, rinner och jag får dimsyn. Via sjukvårdsrådgivningen har jag fått svaret att jag absolut bör låta ögonen undersökas. Okej då.


I mellanskåne, som består av de 3 kommunerna Hörby, Höör och Eslöv, finns bara ett ställe med ögonläkare så jag ringde dit. Jag fick en tid den 14 oktober. Den 14 oktober!!!! Visserligen i år, men ändå! Det är om 4 (fyra) månader. Innan dess har kanske ögonen trillat ut, jag har kanske blivit blind, ja vad som helst kan ju hända på 4 månader. Med tanke på hur ont jag har kanske jag har hunnit bli tokig och kommer förutom ögonläkare också att behöva psykvård. Kanske bäst att ringa och boka redan nu?

Skämt åsido, jag menar att det är förbannat dåligt att man i "välfärdssverige" med våra höga skatter ska behöva vänta i 4 månader för att få ögonen undersökta. Det är väl för fan nu jag behöver det! Inte konstigt att jag går till doktorn så sällan, Jag trodde det berodde på att jag inte ringer dom ifall jag inte verkligen behöver det men nu inser jag att det bästa vore att ringa runt och boka tid lite här och där  så kanske man faktiskt råkar få in en fullträff och får en tid lagom till problemen uppstår. Så nu tror jag att jag ska boka tid för höftledsröntgen, bröstcanceroperation och lite annat smått och gott så att jag säkert har en tid när problemen dyker upp.

Kommentarer
Postat av: Frida

Var gärna med och tävla i min blogg =D

2008-06-17 @ 09:52:24
URL: http://lindbergfrida.blogg.se/
Postat av: anna

Jag tycker nog du ska strunta i tiden och åka in t ögonakuten istället. Det verkar vara enda sättet få adekvat vård i dagens sverige! Ögonen ska man vara rädd om. Krma och krya på dig/syrran

2008-06-17 @ 10:49:51
Postat av: Tina

Jag håller med föregående talare. Åk in akut. Eller gå privat till citykliniken eller något. Hoppas det löser sig. Kram / Tina

2008-06-17 @ 11:31:42
URL: http://tinawinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0