Handla mätt

Strax ska jag åka och handla och det vill man ju inte göra hungrig för då är risken stor att man faller för någon onyttig frestelse i affären. Därför har jag precis ätit en tallrik hederlig gammaldags havregrynsgröt. Det mättar bra, håller blodsockret stabilt, är bra mot högt kolesterol (vilket jag inte har men nån har det ju säkert) och smakar dessutom gott. Jag blandar ner kanel och suketter strö i gröten och häller lite mjölk i tallriken. Ingen risk att jag faller för någonting i affären inte - jag är mätt och nöjd.

Jag är inte diabetiker, jag använder sucketter strö därför att jag inte vill ha kalorierna i vanligt socker. Väl medveten om att det finns en miljon åsikter om huruvida det är bra eller inte att använda "låtsas-socker" talar jag bara om vad jag gör och vad som funkar för mig. Jag råkar gilla sötsaker! Någon debatt i frågan är jag inte intresserad av eftersom inte ens forskarna är överens.


Kommentarer
Postat av: Tina

Kul att det går neråt, jag fasar inför vägningen i kväll, men jag har varit ganska duktig på sistone. Mätte mig i morse och det är 5 cm ner i midjan och 8 cm ner över höfterna, så det känns ju toppen!



Länka gärna till mig på din sida om du vill.



Kram

2008-06-04 @ 12:59:31
URL: http://tinawinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0