Besviken

Måndag morgon=vägning. Minus 3 hg. Efter förra veckans 3 kg känns det som ett hån. Jag har ju skött mig exemplariskt hela veckan, inte fuskat en enda gång, gått mina 10000 steg per dag och försakat det som en gång gett mig övervikten. Kunde man inte få se större resultat då?

Men jag vet ju att en viktminskning på 0,5 - 1,0 kg per vecka är att vänta sig och jag har ju faktiskt gått ner 1,65 kg per vecka om man slår ut det. Varför blir man då besviken? Varför känns det då tungt att påbörja ännu en vecka?

Passar på att ta fram måttbandet också och inser att det försvunnit hela 6 cm i midjan på två veckor! Då blir jag genast lite taggad igen för jag vet ju att det betyder att jag tappar fett och behåller muskelmassa när jag tappar fler centimetrar än kilo. Självklart kör jag på, vi får se vad som händer denna veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0