Vad är Feng Shui?


Efter att ha läst om Feng Shui i Ulrika´s blogg och skrivit gårdagens inlägg om detsamma kände jag plötsligt en otrolig nyfikenhet på vad Feng Shui egentligen är för något. Jag menar, jag har ju hört det förut, men vad katten är det?

Feng Shui är en cirka 3000 år gammal kinesisk filosofi - ett sätt att leva och bete sig som syftar till bättre livskvalitet. Självklart hör det hemma i en blogg om wellness!

För den som är väldigt nyfiken är det bara att googla, du kommer att hitta massor! Här i min blogg kommer det också att dyka upp ett o annat inlägg om Feng Shui och den utmaning att rensa ut här hemma som jag anmält mig till :)

Kommentarer
Postat av: your dream closet

jo visst ens egen toalettsits hemam är jätte re, men betydligt smuttsigare när man är ute på ofentliga toaletter !

2009-01-13 @ 14:53:43
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har också blivit nyfiken på feng shui på senare tid, så jag klickade hem ett par böcker faktist, har mest bäddrat i dem ännu, men jag gilar verkligen idén med feng shui. Och jag är verkligen i behov att rensa i röran här hemma.. av feng shui blir man ju helt klart inspirerad.



Hittade en utbildning, som är på distans, där man blir certifierad inredare, som jag har klurat på att läsa ett tag, och nu såg jag till min stora glädje att det var feng shui inslag i utbildningen, kan ju inte bli annat än kanon! :)



http://www.inredningsskolan.se/inredningsskolan.htm



Jag hoppas att det ska bli kul och lärorikt, både med kursen och med rensningen :)



Lycka till!

2009-01-13 @ 16:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0