Snäll mot min kropp


Min kropp och då framförallt min mage har protesterat på sistone så därför blir det denna veckan en utrensning. Mitt huvudsakliga mål för en kroppslig utrensning är att bli kvitt slaggprodukter. Kroppen klarar det mycket bra själv om man bara inte tillför en massa onödigheter. Därför undviker jag framförallt vitt mjöl, raffinerat socker, läkemedel och alkohol.

Det jag stoppar i mig i mängder är vanligt kranvatten och fiber.

Jag börjar varje dag med ett stort glas vatten. Frukosten blir havregrynsgröt med frukt/bär och lite mjölk (undviker bröd). Jag dricker ört-te och tar extra fiber-tabletter. Sen fortsätter jag med framförallt massor av vatten, frukt och grönsaker. Magert protein såsom kyckling, kalkon, skaldjur och fisk äter jag också. Ingen pasta!

Jag återkommer ikväll med detaljer men detta är alltså "grovskissen" för de närmaste tre dagarna. Kanske blir det fler, vi får se.

Kommentarer
Postat av: emelie

god morgon, jätte söt blogg, allt bra idag ?=)

2009-01-19 @ 10:45:55
URL: http://loneley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0