Ny body lotion

Eftersom min vanliga body lotion tagit slut har jag köpt en ny. Jag brukar inte köpa body lotion på ICA men eftersom det var kris gick jag igenom deras sortiment idag. Det var en sorglig historia. Nästan varenda lotion innehöll mineralolja och det vägrar jag kleta på min hud. Huden är kroppens största organ och det vi kletar på huden tas upp och påverkar vårt välbefinnande. Men jag hittade en ekologisk bodylotion med enbart naturliga ingredienser. Den innehåller vatten, aloe vera, aprikoskärnolja, vegetabiliskt glycerin, palmoljaprodukter, sheanötsmör, olivoljaprodukter, jojobaolja, extrakt av citruskärnor, eterisk apelsin- och citrongräsolja och citronsyra. Inget annat. Värt att testa, alltså :)

Än så länge har jag bara testat den på händerna. Den luktar underbart, går lätt in i huden och mina händer blev silkesmjuka. Det bådar gott. Priset var ca 65 kronor för 250 ml. Företaget är danskt och heter URTEKRAM. Dom har massor med ekologiska produkter.

Kommentarer
Postat av: sarah

Den kanske man ska ta och prova, det gäller bara att hitta den först :P

2009-01-19 @ 00:10:23
URL: http://sarahinarabic.blogg.se/
Postat av: sarah

jag får göra det :)

2009-01-19 @ 09:19:36
URL: http://sarahinarabic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0