Aktiv livsstil


Att röra på sig i vardagen. Det är det jag menar med en aktiv livsstil. Visst finns det dom som bestiger berg, korsar glaciärer eller cyklar världen runt. Det är toppen det med, men dom allra flesta lever ju inte så. Vardagsmotion kan se väldigt olika ut. För mig handlar det om att gå till och från bussen (jag åker buss till jobb) samt promenera med hunden. Det är det jag gör varenda dag. Det brukar bli åtminstone två timmars sammanlagd utomhuspromenad per dag, mer när jag är ledig.

Någon cyklar till jobbet, nån jobbar i trädgården (kanske mest på sommaren), en annan städar frenetiskt. Allt det är vardagsmotion. Minst 30 minuter varje dag bör du röra på dig. Utöver det bör du utöva någon form av mer fysiskt krävande aktivitet minst 3 gånger per vecka. Det kan vara simning, löpning, power walks, aerobics, cykling eller vad som helst. Vilken motionsform är din favorit? Det är nämligen oerhört viktigt att man tycker det är roligt :) Livet ska va gott att leva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0