Tack!


Ett stort tack för de fina kommentarerna efter mitt fall igår. Jag blir alldeles rörd! Några ömmande muskler har jag, men det kunde ju varit betydligt värre.

Idag har jag däremot drabbats av en brakförkylning med tillhörande feber. Åkte hem från jobbet tidigare och lever nu på echinacea. Tror det är minst 2 år sedan jag drabbades så hårt av en förkylning, jag blir väldigt sällan sjuk, men det ska väl drabba alla nån gång. Så nu ska jag bädda ner mig och ta det lugnt. Stannar hemma imorgon också.

Som ni kan utläsa ur texten ovan är alltså echinacea mitt tips på vad man ska mota en förkylning med. Jag har provat det mesta genom åren och funnit att det är det enda som har någon som helst effekt. Men ni får mer än gärna dela med er av era egna huskurer och tips under tiden som jag kurerar mig!

Kommentarer
Postat av: Monica

Min erfarenhet är att echinacea är suveränt att "mota Olle i grind", d v s om man äter/dricker det precis när man känner att det är på gång så kanske det inte blir något. När det brutit ut däremot tycker jag det kan kvitta. Färsk ingefära och/eller kryddnejlikor att tugga på är också bra. Och att gurgla med saltvatten.

2009-02-17 @ 19:08:42
URL: http://tagganer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0