Varför kosttillskott?

Fråga: Jag är väldigt noga med vad jag äter och försöker alltid äta en balanserad och varierad kost. Varför behöver jag äta ett vitamin- och mineraltillskott?

Svar: Även om vi tror att vi äter en bra kost är det många som ändå inte får i sig tillräckligt av vissa vitaminer och mineraler. Vid exempelvis stress ökar kroppens näringsbehov drastiskt. Man brukar säga att den som stressar behöver 3 gånger så mycket näring som annars. Den som försöker gå ner i vikt råkar ofta också begränsa intaget av viktiga näringsämnen och de som motionerar kan ha stor glädje av extra antioxidanter, som skyddar kroppens celler mot fria radikaler. Även äldre personer, som ofta slarvar med maten, kan behöva ett tillskott.

Jag rekommenderar alla att äta ett vitamin- och mineraltillskott. Själv använder jag herbalifes multivitaminkomplex som innehåller hela 22 viktiga vitaminer och mineraler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0