Mördar-hund

Min Ronja höll idag på att ta livet av en människa! Jag vet inte vad jag ska ta mig till med denna lömska best. Hon är en dvärgschnauzer, 30 cm hög och farlig som fan!

Jag vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag tog med detta monstrum till mitt arbete på ett vårdhem där jag trodde att de gamla skulle kunna kela med henne och ha det mysigt en stund. När vi serverade middag kopplade jag vovven för att hon inte skulle springa omkring mellan våra ben och vara i vägen. (Det sticker ju i ögat på en del att man tar hunden med sig till jobbet).

Det var då det hände!! Det som inte fick hända. En person (annan personal) snubblade på kopplet för att hon inte såg denna enorma jycke som stod där och morrade och skällde och bara väntade på att få sätta tänderna i någon. Jävla hund! (sa hon som snubblade) Vara i vägen på det viset!

Som tur är blev ingen skadad och ni som följer min blogg (eller känner mig) vet att min hund är den snällaste i världen och att jag älskar henne över alla andra hundar. Det var nog snarare ett mördar-koppel än en mördar-hund ;) Och jag har bett om ursäkt till personen som snubblade och jag kommer nog aldrig mer att ta med Ronja dit. Hon kan ju inte hjälpa att hon är liten, tyst och söt och knappt märks...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0