Så var det över

Traditionsenligt tittade vi på Kalle Anka och jag tror att vi vuxna (som växte upp utan video och femtioelva TV-kanaler) uppskattar det mer än vad dagens barn gör. Dagens TV-utbud gör ju att man blir mer kräsen. När jag var barn fanns det inte mycket tecknat på TV och därför längtade man efter Kalle Anka på julafton och jullovsmorgnar med Scooby Doo.

Massor med god mat blev det och nu sitter jag här med uppsvälld mage fast jag åt någorlunda hälsosamt (utom ris á la maltan). Min hund - Ronja - fick en speciell julkaka som jag hittade i djuraffären:

Julklappsutdelning hade jag med mina barn redan i söndags men ikväll spelade vi julklappsspelet. 15 personer hade köpt vars 2 klappar för 25 kronor styck. Med tärningars hjälp delades dessa ut (om man slog en sexa fick man välja ett paket) och jag fick ihop 5 stycken. Sen i tävlingssteg 2 fick den som slog en sexa "stjäla" vilken julklapp som helst från vem som helst så i slutändan hade jag ingen julklapp alls kvar. Men mina snälla systrar gav mig var sin:

Det ska bli spännande att smaka lusse-te (som luktar saffran) och lite honung i tekoppen är ju gott :)

Nu är julen över för denna gången, endast några sköna dagar med mys och mellandagsrea återstår....

Kommentarer
Postat av: ida

vad mysigt det såg ut med det där :)

va lusse-teet gott :) ?



kolla gärna in min blogg

xenofobiia.blogg.se

2008-12-25 @ 15:19:38
URL: http://xenofobiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0