Vibrationsträning

Det har blivit väldigt populärt med så kallad vibrationsträning. Här har du fördelarna med denna träningsform:

- Muskelstyrkan ökar och en viss effekt på hjärta och kärl kan ge bättre uthållighet.
- Benvävnaden stärks.
- Koordination och balans förbättras.
- Ledernas rörelseförmåga ökar.
- Värk och smärta minskar pga ökad genomblödning i vävnaderna (främst ledvärk).
- Effektiv fettförbränning.
- Som vid all träning ökar välbefinnandet pga att kroppens produktion av serotonin (må bra-hormon) ökar och produktionen av kortisol (stresshormon) minskar.

Prova gärna denna träningsform! Min rekommendation är dock att du kombinerar vibrationsträning med exempelvis raska promenader eller annan konditionsträning.

Kommentarer
Postat av: Tina skriver på jobbet

svar: Japp ett inlägg om omega 3+6 har jag redan gjort! :0)

2008-10-03 @ 16:37:14
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tycker vibrationsmaskiner är lite läskiga, det gör på något sätt ont att stå på dem! hehe

2008-10-03 @ 18:09:12
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det där har jag alltid velat prova. Men har inte kommit till skott än. Nu går jag odck och tränar styrka och fitnessboll ett par gånger i veckan och så går jag juh på min promenader med barnvagnen. Det får duga för nu. Jag har fullt upp som det är. :o)

2008-10-03 @ 18:22:40
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0