Promenera för hälsan!

Att promenera är bland det bästa du kan göra för din hälsa. Studier har visat att dagliga promenader om minst 30 minuter inte bara förebygger ohälsa men också i viss mån kan göra dig friskare även när du redan har hälsoproblem. Alla har tid med 30 minuter om dagen. Det är gratis och du behöver inga speciella hjälpmedel. Visserligen kan ett par bra skor vara en mycket bra investering och är du väldigt ambitiös kan du även införskaffa dig ett par stavar. Men man kan lika gärna bara ge sig ut och gå! Gör det nu! Gör det varje dag!

För att få ut största möjliga hälsoeffekt ska du promenera utomhus. Ett löpband på gymmet är nog så bra men en del av den dokumenterade effekten kommer från frisk luft och naturligt ljus. Dom som promenerar i skogen mår allra bäst för där får alla sinnena sig en genomgång; syn, lukt, känsel, hörsel och ibland smak (man kan ju plocka bär eller svamp).

För att det ska bli lite roligare kan man också skaffa sig en stegräknare - en riktigt bra sådan hittar du genom att klicka här. Det är en sån som jag själv använder och jag är helnöjd med den. Mitt mål är att gå 10000 steg per dag - alltid. Sätt upp ett eget mål och börja idag!

Kommentarer
Postat av: Gittan Dany

Längtar redan efter vår Långpromenad i Fulltofta d. 20sept. Fast jag promenerar ju ganska ofta i skogen, men då blir det som regel bara mellan 1½- 2½timme. Vet du fler som vill följa med så går det bra. Ser inte ut som om det blir så många från klubben.

Klart jag ska ha en stegräknare. dn kan du beställa till mig genast.

Kram

2008-08-28 @ 14:29:10
Postat av: Anonym

Förresten tycker jag att din bloggsida ser väldigt trevlig ut. Men å andra sidan tyckte jag att den förra var trevlig också.

Kram

2008-08-28 @ 14:32:29
Postat av: Carolin

Svar: Det är sällan jag kikar in bloggar då folk bara skriver ungefär som du, men detta ser ju bra ut. Ska nog ta och kika in då och då (:

Ha en bra dag!

2008-08-28 @ 15:14:09
URL: http://carowlin.blogg.se/
Postat av: Angelica

Verkar vara en bra sida, här kommer jag nog gå in oftare! Vill du att andra ska se din blogg?



http://angelica.blogg.se/2008/august/vill-du-synas.html



2008-08-28 @ 15:51:02
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Angelica

det är bra om du skriver de "kraven" jag har.



Ditt bloggnamn

- Din bloggadress

- Gärna en bild på dig själv (om du laddar upp en bild på dig själv på din blogg, så kan du ge adressen till mig)

- En liten beskrivning om vad din blogg handlar om

- Lägg din blogg i en kategori (vardags-, foto-, privat-, mode- osv)





Lättare för mig att skriva in allt rätt. :)

2008-08-28 @ 15:59:01
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu kan du se att jag lagt upp dig på sidan :) Hoppas du får fler besökare :)



http://angelica.blogg.se/2008/august/vill-du-synas.html

2008-08-28 @ 17:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0