Morgonpigg?


"Morgonstund har guld i mund"

Men då måste banne mig sovmorgon ha diamanter! Den här veckan har jag gått upp halv sex - sex varenda morgon och jag tycker det är okristligt. Före 7 vill jag INTE lämna sängen. Nu stundar helgen och jag ska vakna av mig själv - utan väckarklocka! Det mår jag bra av. Inte så att jag sover halva dagen för det, men att vakna utan klocka för att man är utvilad, det gör enorm skillnad för välbefinnandet.

6-8 timmars sömn varje natt behöver vi för hälsans skull. När min kropp själv får bestämma sover jag 8 timmar så det är väl det just jag behöver.

Kommentarer
Postat av: Monica

Om jag håller mig till min invanda dygnsrytm och går och lägger mig vid 22-tiden så vaknar jag av mig själv nån gång mellan 5 och 6. Det är urskönt att inte bli väckt av nåt som låter! Jag går ut och går en halvtimma då och det är en underbar start på dagen. Och helt nödvändigt om jag skall lyckas få ihop dom där stegen...

2009-02-06 @ 08:09:20
URL: http://tagganer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0