Fullt krig


I min kropp pågår för fullt ett krig, ett krig mellan nån sorts virus och kroppens immunförsvar. Det enda jag kan göra är att ge kroppen de bästa förutsättningarna för att vinna kampen så snabbt som möjligt. Hur gör jag det då?

♦ Vila! Jag vilar och sover mest hela tiden.
♦ Mycket vätska! (främst vatten och färskpressad juice)
♦ Echinacea
♦ Jag försöker äta näringsriktigt trots dålig aptit. Jag tar också mina vitamintabletter.
♦ Jag går ut en stund i friska luften varje dag. (en stilla promenad på ca 15 minuter orkar man även om det känns jobbigt)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Din stackare! Men klokt av dig att lyssna på kroppen och ta det lugnt. Själv känner jag tydligt av att jag sedan december har haft 4 halsfluss (40 dagars penicillinbehandling!) och 1 förkylning. Jag är INTE i form ännu, och det kommer nog att ta sin lilla tid. Känner av och till att imunförsvaret kämpar på mot baciller jag utsätts för.

Jag tar det också lugnt. Lite kortare promenader eller långsam träning på crosstrainern utöver den dagliga vardagsmotionen är vad jag mäktar med nu. Inga revolutinerande resultat till stegräknartävlingen med andra ord ;-). Men der ÄR viktigt att lyssna på kroppen och känna efter.

Hoppas du kryar på dig snart! Kram Ulrika

2009-02-19 @ 20:51:09
URL: http://ulrikagabriel.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0