Investera i din egen hälsa!

Dom allra flesta investerar pengar i olika grejor. Det kan vara ett hus, en pensionsförsäkring eller ett sparande till något som man verkligen vill ha. Det är jättebra!

Tyvärr är det inte lika många som investerar i sin egen hälsa, trots att detta egentligen är mycket lättare. Det enda som krävs är lite eftertanke när det gäller kosten och 30 minuters aktivitet varje dag.

Oavsett ålder eller fysisk förmåga finns det oändliga hälsofördelar med en aktiv livsstil. En halvtimme om dagen kan förlänga ditt liv med flera år - år när du kan dra nytta av dina ekonomiska investeringar.

Mannen på bilden heter Dr Luigi Gratton och jag har med honom mest för att han är så himla snygg ;) men också för att han är utbildningsansvarig inom Herbalife, ett av världens ledande hälso- och näringsföretag. Jag använder själv herbalifes produkter för att försäkra mig om ett sunt näringsintag - en god investering i min egen hälsa!

Nu behöver man ju inte alla vara lika vältränade som Dr Gratton, men en halvtimmes aktivitet per dag kan alla ge sig själv som en present. Ditt skelett och dina muskler blir starkare, din stressnivå sjunker, ditt hjärta mår bättre och det blir lättare att kontrollera vikten. Fördelarna är många!

Kommentarer
Postat av: peter pc carlsson

Tja så skulle jag gärna se ut, åtminstonne vara lite mer tränad. Men just nu kurerar jag mest min förkyllning och feber.

2008-09-24 @ 17:29:50
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0