SPA

Namnet SPA kommer från den belgiska kurorten Spa, som var en av de första välkända kurorterna. Mineralhaltiga och varma källor i området gjorde orten till en av Europas främsta kurorter under 1300-talet (redan då förstod man alltså hur viktigt det är att ta hand om sig). Källorna i Spa blev berömda för sina helande krafter, som bad- och dricksvatten. Än idag produceras mineralvatten i Spa.

Just idag längtar jag verkligen efter ett SPA! Jag vill bara bli omhändertagen, slappna av, njuta och ha det mysigt.

Har du varit på SPA? Berätta gärna om dina erfarenheter!

Kommentarer
Postat av: Tina

Spa betyder även Salus Per Aqua på latin om jag inte missminner mig (renhet genom vatten) Jag är helt badhhusfixerad nuförtiden, och ett spa jag verkligen vill till är det i Varberg. Hamamen som de nyligen har byggt i Holbaek verkar inte dum heller. Jag var på en haman i Berlin, en väldigt rogivande upplevelse långt ifrån allt var simhallar och elektriska bubbelbadkar heter. Mmmmm...längtar....

2008-11-09 @ 10:13:34
URL: http://tinawinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0