Italiensk filégratäng

Detta är väl ingen direkt smalmat, men ibland får man lyxa till det. Om man vill kan man säkert byta vispgrädden mot ett magrare alternativ. Jag tänker iaf bjuda på detta när jag fyller år nästa vecka :)

1 fläskfilé
2 tsk soja
1 tsk paprikapulver
margarin till stekning
20g champinjoner (färska)
75g soltorkade tomater
peppar
3 dl köttbuljong
soja
1 dl vispgrädde
mjöl till redning
salt

Strimla filén, blanda med soja och paprika pulver. Lägg i gratängform. Stek svampen i stekpanna, salta och peppra. Skär tomaterna i bitar. Blanda svamp och tomater med köttet. Kok ihop sås av grädde, buljong och redning. Smaka av och krydda vid behov. Häll såsen över köttet och ställ i 200grader varm ugn 20-30 min. Servera med pressad potatis och grönsallad. Ät och njut!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag byter alltid ut vispgrädde i recept mot matlagningsgrädde. Funkar precis lika bra. Dessutom brukar jag göra mer sås än receptet säger för alla i vår familj är stora sås ätare...

2008-11-13 @ 07:18:54
Postat av: Therese

Såg receptet häromdagen och prövade den idag. Tolvåringen tyckte det var supergott men vi vuxna tyckte det var lite "tamt". Har du gjort med mera kryddor någon gång? Är inte så bra på det där med kryddor men skulle vilja ha lite mer smak.

2008-11-16 @ 20:22:53
URL: http://utmaning2009.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0