Inte som jag tänkt....

Nej, nu blir jag mörkrädd! Upp 8 hg. Det här går inte ens att kalla för viktminskning längre. Jag vet att jag har fuskat, jag vet att jag ätit mer än jag brukar. Men 8 hg är ju orimligt.

Nu känns det omöjligt att nå målet i tid (2 veckor kvar). Jag tänker nämligen INTE sluta äta helt. Men jag tänker inte ge upp heller! Istället får jag justera målet, ge mig själv längre tid och justera intaget av kalorier som alldeles uppenbart blivit för stort senaste veckan.

När jag jobbar hemma är det inga problem. Då äter jag hälsosamt och kalorisnålt, men när jag hoppar in extra i vården - DÅ blir det fel. Sedan förra fredagen har jag jobbat 5 dagar i vården! När jag är där äter jag den mat som lagats där och dessutom blir det oftast även kakor vid fika-pausen. Känns det igen?

Lösningen borde alltså vara medhavd lunch/middag som även innefattar något alternativ till fika-kakorna (fruktsallad?).  Ny viktrapport om en vecka!

Kommentarer
Postat av: Lina

jag går ner när jag jobbar, gått ner 5 kg sedan jag började jobba igen efter mammaledigheten i augusti. Jag har turen att min akollegor inte är så glada i kakor;-)

2008-11-07 @ 09:35:46
URL: http://absolutlinan.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja du är så välkommen:-D Jag jobbade extra i vården när jag plugga och de är ju helt hopplösa med kakor där, gick upp 5 kg varje sommar:-/

2008-11-07 @ 10:01:38
URL: http://absolutlinan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Maten där är nog inte den bästa, gamla behöver mer fett än vi och särskilt och man som du vill gå ner i vikt. Synda med kakor - aja, baja... Fast det är ju så svårt låta bli när de står framför en:-) Du får väl gå en extra runda eller nåt när du jobbar och medhavd(mat)fika är nog ett bra alternativ.

2008-11-07 @ 10:03:26
Postat av: Lenita

ååh kakor är ju livsfarligt...fast GOTT och man måste ju unna sig nåt..men frukt är ju jätte gott..typ vindruvor kanske? ananas? lycka till kram

2008-11-11 @ 18:32:21
URL: http://lenitatheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0