oj, oj, oj....

Hemma på rast och det känns i benen som om jag gått flera mil idag. Men när jag tittar på stegräknaren har jag gått 2000 steg. Det är ju ingenting!!! Jag som brukar gå långa rundor med vovven utan att bli trött i benen. Samma fenomen upplevde jag ju på Skara Sommarland förra helgen. Det måste bero på att jag står mycket och att man går på ett annat sätt, många korta små turer istället för en rejäl promenad. Det blir svårt att klara veckans mål (70000 steg) när jag ska jobba så förbannat mycket. När jag är ledig rör jag mig alltså betydligt mer än när jag jobbar. Det kan inte vara annat än skadligt att arbeta! ; )

Dessutom har jag fuskat med dieten. Det blev paj och glass hemma hos mamma igår och en del smått och gott har slunkit förbi läpparna och via matstrupen hamnat i magen även på jobbet. Därifrån tar det sig snabbt vidare till framförallt lår och höfter eftersom jag är av kvinnligt kön. Kan det klassas som arbetsskada tro? ; ) Vi får se på måndag exakt hur mycket jag slarvat och då kommer jag att få ta mig själv i kragen, det är jag säker på. Nu ska jag vila mig en stund, sen bär det av tillbaka till mitt fördärv, dvs jobbet. Där man äter fel och rör sig för lite. Jag får nog ta mig en ordentlig funderare på hur jag ska lösa det lilla dilemmat. Om jag nu ska lyckas bli en kalaspingla till min 40-årsdag alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0