Kroppen skriker

Min kropp skriker efter mat! Jag vet inte om det beror på att jag varit i affären och där finns en massa grejor som ögonen naturligtvis genast sladdrar för magen om. Trots havregrynsgröten. Eller så är det för att kroppen börjar fatta på allvar (efter 1 ½ vecka) att hjärnan envetet försvårar kaloriintaget. Kampen har börjat på riktigt....

Vad gör jag då?

1. Dricker massor av vatten!
2. Skriver i min blogg istället för att stoppa i mig en massa kalorier
3. Mumsar i mig ett "proteinsnack" som är nyttigt och ger bra mättnadskänsla trots att den smakar godis : )
4. Låtsar som ingenting och drar fram dammsugaren för här ska bli klubbträff ikväll. (Jag har en Wellness Club).

Magen får väl vänja sig, kroppen får sluta skrika för nu är det jag som bestämmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0