Hu, vad hemskt!!

Att leva på Sommarland-diet ett par dagar är direkt förödande! Kolla bara vilka symptom som uppstod i min kropp:

1. Upp ½ kg
2. Plus 1 cm i  midjan
3. Förstoppning (förmodligen för lite fiber och för lite vatten)
4. Halsbränna
5. Andfåddhet
6. Finnar (akne)

Vad har jag ätit då?

Till frukost har det blivit shake (och en fralla). Lunch dag 1 blev den flottiga hamburgaren jag skrev om igår tillsammans med pommes frites. En mjukglass på eftermiddagen och till middag åt vi Pizzabuffé. I sanningens namn åt jag också 3 st Singoalla-kex på kvällen. Lunch dag 2 var Pasta m köttfärssås. En negerboll till mellanmål och på hemvägen stannade vi på McDonalds där jag åt Kycklingburgare med pommes strips. Jag har druckit light-läsk, vatten (inte så mkt som jag borde) och juice. Min frukostshake har jag blandat med mellanmjölk.

Vad kunde jag gjort annorlunda?

Jag kunde haft egen mat med mig. Det fanns inte mycket nyttigt att välja på (typ inget alls). Jag kunde skippat de onyttiga mellanmålen och istället ätit herbalifes proteinsnacks (som jag faktiskt hade med mig). Jag kunde druckit 2 shakes om dagen och bara ätit 1 fettdrypande, onyttig, fiberfattig, näringsfattig sommarland-måltid per dag.

Med tanke på de hemska symptom som kroppen fick kommer jag nog inte att göra om samma misstag i första taget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0