Frestelser

Kakor är gott! Men jag har inte ätit några. Jo, det har jag förstås gjort många gånger men inte idag. Trots att möjligheten funnits, jag har t.o.m. hållt kakor i handen, känt lukten av kakor på mina fingrar och gudarna ska veta att det är svårt, mycket svårt att låta bli att stoppa dom i munnen. Men vill man gå ner i vikt så funkar det klart inte att äta kakor, det begriper man ju.

Jag har jobbat på ett vårdhem idag. Jag är undersköterska och hoppar in extra som timanställd lite då och då. De boende har fått frukost, förmiddagsfika, middag, eftermiddagsfika och kvällsmat under mitt pass idag. Det innebär att jag hanterar maten (kakorna), serverar, dukar av, diskar, luktar, ser, men inte äter själv. Svårt! Jag delade förstås en tallrik sallad med en kollega till lunch för att ha något att knapra på när jag druckit min herba-shake. Men för en människa som gillar kakor är det en svår prövning att motstå frestelsen och jag klarade det!

Nu är jag hemma, grillen är tänd och dagens vanliga måltid ska iordningställas. Magert grillat kött och en smarrig sallad ska det bli och jag är fortfarande på banan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0