Födelsedag

Min son fyller 14 år idag (mina barna är födda -88, -90, -94 och -97).
Han önskade sig och fick en enhjuling!



Dessutom blev det pannkaks-frukost på sängen. Pannkakor är den bästa maträtt han vet just nu och även om jag inte gör likadana pannkakor som hans pappa (som är kock) så tyckte han om mina i alla fall. För att det ska vara lite nyttigare har jag en tredjedel dinkelmjöl i smeten, dessutom ½ dl proteindrinkpulver eftersom det innehåller så mycket vitaminer, mineraler och dessutom är så himla gott.

Men jag själv åt inga pannkakor! Det hade ju varit förödande för min viktminskning. Istället gjorde jag mig en dundershake. Kroppen proteserade ju ganska rejält igår mot det bristfälliga kaloriintaget så om jag ska klara en födelsedag med alla frestelser jag ska baka, laga och bjuda på tänkte jag att det är bäst att "mota Olle i grind".

Morgonens shake innehöll således 1 msk havregryn (vars förträfflighet jag nämnt i tidigare inlägg) samt 2 msk fettfritt protein, utöver det vanlig proteindrinkpulvret, vilket innebär hela 10 gram mer protein än i en vanlig shake. Nu ska jag väl ändå klara dagen galant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0