Dålig lunch

Mackor (smörgåsar) är bland det absolut sämsta man kan äta till lunch! I alla fall om man vill gå ner i vikt. Bröd har hög fetmafaktor (enligt Professor Birger Svihus - sidan är på norska) och oftast är det inga nyttigheter man har på brödet heller. Lättmargarin, ost och skinka blev det för min del på fullkornsbröd till lunch idag. Ajabaja! Men jag har inte ätit en smörgås på 2 ½ vecka och det är ju faktiskt gott, precis som allt annat som är onyttigt. Till frukost och till middag äter jag shake som jag gör med näringsrikt proteindrinkpulver och till mellanmål blir det frukt.



Enkelt, gott, snabbt och näringsrikt. Om mackor är bland det sämsta man kan äta så är i alla fall shaken det bästa man kan äta. Intelligent näring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0